مریم عباس قربانی؛ فریما نقدی
چکیده
هدف پژوهش حاضر رابطه بین سبک فرزندپروری والدین و کارکرد خانواده با مشکلات رفتاری کودکان پیشدبستانی بود. روش این پژوهش، از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه مراکز پیشدبستانی شهر قزوین بودند که به روش خوشهای 5 مرکز پیشدبستانی بهتصادف انتخاب و از هر مرکز پیشدبستانی یک کلاس و از هر کلاس 20 نوآموز بهصورت تصادفی انتخاب ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر رابطه بین سبک فرزندپروری والدین و کارکرد خانواده با مشکلات رفتاری کودکان پیشدبستانی بود. روش این پژوهش، از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه مراکز پیشدبستانی شهر قزوین بودند که به روش خوشهای 5 مرکز پیشدبستانی بهتصادف انتخاب و از هر مرکز پیشدبستانی یک کلاس و از هر کلاس 20 نوآموز بهصورت تصادفی انتخاب شد که درمجموع 100 نوآموز انتخاب شد. برای اندازهگیری متغیرهای پژوهش از آزمون سنجش خانواده مک مستر (FAD)، مقیاس مشکلات رفتاری کودکان کانرز و پرسشنامه سبکهای فرزندپروری بامریند (1937) استفاده شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از تحلیل رگرسیون همزمان استفاده شد. یافتههای این پژوهش در سطح معناداری 05/0 p < نشان داد که بین سبک فرزند پروری والدین و مشکلات رفتاری کودکان رابطه وجود دارد و همچنین بین سبک فرزندپروری والدین و کارکرد خانواده رابطه وجود دارد و همچنین سبک فرزندپروری و کارکرد خانواده پیشبینی کننده مشکلات رفتاری کودکان است.